fbpx

חיטוב הגוף

barbell-bodybuilder-bodybuilding-841131 (Medium)

חיטוב הגוף! מה אומרת המילה הכי נפוצה היום בעולם הכושר? זה מאוד פשוט!

נתחיל מהתחלה-
מאזן קלורי – היינו היחס בין הקלוריות הנכנסות ליוצאות, כך שבסופו של דבר יש 3 מצבים:
1.חיובי – הכנסתם יותר קלוריות ממה שהוצאתם.
2.שלילי – הכנסתם פחות קלוריות ממה שגופכם דרש.
3.נטרלי (תחזוקה) – הכנסתם את אותו מספר קלוריות שגופכם דרש- מאוזנים.

בתהליך של חיטוב והורדה באחוזי השומן, נתמקד במאזן קלורי שלילי.
באכילה של פחות קלוריות ממה שהגוף דורש, נחייב את הגוף להשתמש במאגרי ה”חירום” שלו, שהם בעצם תאי השומן.

ועד כאן – זאת התורה הגדולה ביותר. הסוד הגדול ביותר,
תהיו בגרעון תרדו במשקל, תהיו במאזן חיובי תעלו במשקל, תהיו על נטרלי לא תעלו ולא תרדו במשקל.
ככה פשוט.

ומשם נתקדם כמובן להתרכז בהרכב המזון ומהיכן מגיעות אלינו הקלוריות שלנו- התמקדות בכמות חלבון מספקת -> 1.4-1.8 לכל קילוגרם גוף.
מהיכן מגיעות הפחמימות שלנו- האם הן רק ג׳אנק או גם יספקו לנו ויטמינים וערכים תזונתיים חשובים.
וכמובן שומן- שתוכלו למצוא פוסט אצלי בדף על כמה הוא חשוב לפעילות התקינה של הגוף שלנו.

יש לכם שאלות? רוצים לדעת עוד על עקרונות בבניית התזונה שלנו? תכתבו לי כאן או בפרטי!

אורטל אופק- מאמנת כושר ואורח חיים בריא.

Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
נגישות